Perustimme äänimainontayrityksen, jonka nimesimme Skrääni Oy:ksi äänestyksen jälkeen. Saimme yhteydenottoja erinäisiltä firmoilta sähköpostin kautta, osa kuvitteellisia, osa oikeita olemassa olevia firmoja esim. Clas Ohlson. Projektimme olivat erittäin asiakaspalvelupohjaisia; heittelimme ajatuksia ja ehdotuksia puolin toisin aikalailla jokaisen asiakkaan kanssa.
Kokonaisuudessaan meihin otti yhteyttä kahdeksan asiakasta, joista otimme vastaan kolme.
Vierailu
Meillä kävi vieraana 2000-luvun Suomen palkituin äänimainonnan tekijä, Axa Fahler Bananas Dulce-nimisestä firmasta.
Hän kertoi miten hän päätyi kyseiselle alalle ja antoi vinkkejä miten käsitellä projektin jumituksia ja luovaa blokkia
Outs!
Outs! tarvitsi mainosta eksoottiselle kaurajuomatuotteelle, jonka tekemiseen aikaa oli vähän yli kaksi viikkoa. Referenssiadjektiivit, jotka projektia varten annettiin olivat silkkisen pehmeä, eksoottinen ja pirskahteleva. Kappaleen instrumentaatio hoidettiin pelkillä virtuaali-instrumenteilla Protoolsissa ja prosessiin meni n. 40 tuntia.
WeWeather
Asiakas tilasi meiltä ääni-ilmekokonaisuuden, teimme heille mainoksen, josta teimme kaksi versiota; lyhyen ja pitkän. Tämän lisäksi suunnittelimme heille äänilogon.
Plään
Kirjoitimme käsikirjoituksen ja sävelsimme kappaleen mainoksen taustalle. Spiikkeriksi värväsimme ryhmämme ulkopuolelta henkilön lyhyellä varoitusajalla.
Jaksossa saimme harjoitella asiakaspalvelua, ääninäyttelyä, musiikin ja äänilogojen sävellystä (asiakkaan asettamissa raameissa), käsikirjoitusten kirjoittamista ja laskutusprosessia.
TYÖRYHMÄ:
Altair Sahlström
Marius Muikku
Timo Nguyen
Veeti Heinonen
Anonyymi Vallu
Kris Turunen
Rasmus Virtanen
Simo Rintanen